عادي

فيديو| مزحة تحولت لحقيقة.. قصة انفجار تمثال داخل مقهى بروسيا

01:38 صباحا
قراءة دقيقة واحدة
A well-known Russian military blogger, Vladlen Tatarsky, is seen in this undated social media picture obtained by Reuters on April 2, 2023. Telegram @Vladlentatarskybooks/via REUTERS THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. MANDATORY CREDIT. NO RESALES. NO ARCHIVES.
A view shows the site of an explosion in a cafe in Saint Petersburg, Russia April 2, 2023. REUTERS/Anton Vaganov
Russian investigators and police officers stand at the side of an explosion at a cafe in St. Petersburg, Russia, Sunday, April 2, 2023. An explosion tore through a cafe in the Russian city of St. Petersburg on Sunday, and preliminary reports suggested a prominent military blogger was killed and more than a dozen people were injured. (AP Photo)
Russian investigators work at the site of an explosion at a cafe in St. Petersburg, Russia, Sunday, April 2, 2023. An explosion tore through a cafe in the Russian city of St. Petersburg on Sunday, and preliminary reports suggested a prominent military blogger was killed and more than a dozen people were injured. (AP Photo)

لقي المدون العسكري الروسي فلادلين تاتارسكي، مصرعه في انفجار داخل أحد مقاهي مدينة سان بطرسبورغ الروسية.

وأسفر الانفجار عن سقوط 25 مصاباً من المتواجدين وسط تجمع لمتابعي تاتارسكي، ورجح عدد من شهود العيان خروج الانفجار من قنبلة مدسوسة داخل تمثال تسلمه المدون قبل وقت قصير من الحادث.

وقالت إحدى شهود العيان، إن الفتاة التي منحت تاتارسكي التمثال، سخرت منه وعلقت بأنه يبدو كقنبلة، قبل أن تتحول المزحة إلى حقيقة.

وأوضحت أن الفتاة أمسكت بالميكرفون وقالت له إنها فنانة تدعى ناستيا، درست النحت في أكاديمية الفنون، وصنعت له ذلك التمثال، لكن حراس الأمن منعوها من الدخول به إلى المقهى، لأنهم اشتبهوا في كونه قنبلة، وهو الموقف الذي أضحك الجميع، بحسب موقع لايف رو.

وأشارت الشاهدة إلى أن الفتاة منحت تاتارسكي التمثال، وأنها قد لا تكون متورطة في الحادث، وتم خداعها لدس القنبلة وسط التمثال، فيما أكدت وسائل إعلام روسية أن الفتاة غادرت المقهى قبل الحادث بدقيقتين.

التقييمات
قم بإنشاء حسابك لتتمكن من تقييم المقالات
https://tinyurl.com/a7xakawh

لاستلام اشعارات وعروض من صحيفة "الخليج"